Länkar till Framtidens lärande

Här kommer en del länkar som kompletterar mina inspirationsföreläsningar på konferensen Framtidens lärande i Nacka 2010.

Lärande och samarbete i digitala lärmiljöer

Midgårdsskolans hemsida
Youtubeklipp som visar resultat av elevprojektet
VLLs websida om rökfri duo
Mina slides som jag visade på föreläsningen
Youtubeklipp med lärare och elever som berättar om hur de använder Fronter

MIL -Matematik IT & Lesson Study

MediaCenters webbplats
De olika skolornas MIL – sidorwww.samarbeta.se
Föreläsning om Lesson Study av Peter Nyström på Vimeo
Föreläsning om Digitala lärresurser av Tomas Bergkvist på Vimeo
Ledare i DN om teknik och Lesson Study
Mina slides som jag visade på föreläsningen

Och till sist Anna Cederbladh Umeå Kommun om Digitalt lärande:

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with: , , ,
Publicerat i Lärresurser, Okategoriserat
One comment on “Länkar till Framtidens lärande
  1. andreasskog skriver:

    Detta var intressant

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

