BETT2016 inleds med studiebesök

IMG_3252

Denna vecka arbetar jag i London med Datorn i utbildningen som återigen gör en fullspäckad resa till BETT-mässan med studiebesök på skolor, olika temaspår, ett nordiskt seminarium och guidade visningar på mässan.

Jag kommer att ansvara för en grupp pedagoger med som valt spåret ”digital pedagogisk utveckling i skolan”. Hur tänker de brittiska kollegorna kring digital kompetens? Hur utvecklar de sin och elevernas digitala förmågor? Vad är målet och hur följer man upp arbetet på skol- och klassrumsnivå?

För att förbereda oss åkte jag och Lena Elfvingsson i ett strålande londonväder till Woodcroft Primary school och träffade rektorn, Mr Craig Tallon.

Craig berättade att han vill skapa förutsättningar för att använda IT i lärandet för att också höja förväntningarna på att IT ska användas i lärandet. Skolan använder Google Apps for education och tar emot elever från ålder 3 till 12 år, de flesta med ett annat modersmål än engelska. Det blir mycket spännande att se hur samtalet utvecklas när jag har med mig mina 18 deltagare!

IMG_3263

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with:
Publicerat i Digital kompetens, Okategoriserat

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

