5 saker som jag vill lära mig under 2011 för att utöka min digitala kompetens

Här är en önskelista för att utöka min digitala kompetens 2011

  1. Jag vill lära mig att göra WordPress-teman. För hand, med program eller hur som helst. Världen behöver (?!) fler WP-teman, och jag behöver ett nytt till bloggen! Och jag kommer också att arbeta vidare med Skoluman.se som är ett bloggportal initierad av MediaCenter och Storumans kommun.
  2. Jag vill lära mig använda Moodle ordentligt. Jag kommer att använda vår lärplattform Samarbeta.se mer och mer för att utöka min repertoar.
  3. Jag vill lära mig använda Google Sites. Jag kommer förhoppningsvis att göra min PIM-femma under året och kommer då att redovisa projektet i Google Sites.
  4. Jag vill bli bättre på att sortera och tagga bokmärken. Kanske blir det Delicious som får uppdraget.
  5. Jag vill lära mig och använda mig av verktyget Paper.li ett, som det verkar, utmärkt sätt att samla ihop twitterflöden.
Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with:
Publicerat i Digital kompetens
2 comments on “5 saker som jag vill lära mig under 2011 för att utöka min digitala kompetens
  1. Punkt 5 sköter sig självt och punkt 4 också om du själv vill…

    Beta alltså av nedifrån! 😉

  2. Andreas Skog skriver:

    Bra idé! 🙂 Men nu kanske Delicious är på fallrepet?

Kommentera

andreas skog nätkärlek
Arkiv

