Retroperspektiv: populära inlägg på bloggen

Nu har jag snart bloggat ett halvår om hur IT förändrar skolan och jag summerar den mest välbesökta veckan hittills med över 200 300 besökare. Tack alla som läst! Jag förespråkar transparens och redovisar de 10 populäraste inläggen sedan starten. Det är intressant att konstatera att flera inlägg där jag uttryckt min egen åsikt har blivit retweetade på Twitter och därmed välbesökta. Det är också många som söker på Google efter ”matematik och IT” samt ”sociala medier och skolan”.

Jag saknar kommentarer!

Något som bloggen saknar är samtalet, kommentarerna. Bidra gärna med egna åsikter och sprid inläggen till pedagoger i din närhet. Saknar du något kan du gärna meddela detta också!

Grattis skolan – du är datormogen! 85 More stats
Webbresurser för matematikundervisningen 83 More stats
Om mig 73 More stats
Sociala medier i skolan 63 More stats
Fria bilder i undervisningen 54 More stats
Unga är 100% online 48 More stats
Vår syn på skönhet är förvrängd 35 More stats
Skolverkets webbresurser och publikation 34 More stats
Matematik på nätet 34 More stats
Veckans Youtube: Norsk Helpdesk 33 More stats

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Märkta med: ,
Publicerat i Personligt
2 kommentarer på “Retroperspektiv: populära inlägg på bloggen
  1. Cecilia skriver:

    Åh, vad jag gillar det här inlägget och dina reflexionerna. Jag har ju samma tankar och åsikter som du. Det är intressant att se vilka inlägg som uppmärksammas och fundera på varför. Och som du så vill jag ha ännu mer samtal och kommentarer och särskilt kring vissa saker som jag skriver. Förstår dock att det finns en så stor mängd olika bloggar och konkurransen är stor. Jag gillar dock dina inlägg, din profilering och layouten. Så ”rock on” 🙂

Lämna en kommentar

andreas skog nätkärlek
Arkiv