BETT 2015 med Datorn i Utbildningen

bett15smallÄnnu en gång kommer jag att få förmånen att åka till BETT – en av världens största mässor för IT och lärande. Detta år blir mitt uppdrag att dels arbeta för DiU med dokumentation och rapportering i sociala medier och dels att omvärldsbevaka för MediaCenters räkning.

Häng med till BETT i olika kanaler

Hashtag #DIUBETT2015 kommer att användas både på Instagram och Twitter. Även #BETT2015 kan vara intressant att följa. Sedan kommer jag att lägga upp intervjuer på DiUs Vimoekanal som jag sedan länkar in på Facebooksidan Framtidens Lärande. Förhoppningsvis blir det en del klipp även på min egen Youtubekanal och på bloggen förstås.

Vad kommer jag att berätta om?

Tisdag och onsdag är jag i Köpenhamn där danska skolor, forskare och politiker beskriver hur de arbetar med en nationell strategi, med mobil tillgänglighet, trådlösa nät, digitala läromedel, med lärarutbildning och pilotskolor.

Torsdag och fredag är jag i London och följer Svenska, Skandinaviska och europeiska trender och erfarenheter på BETT bl a  Scandinavia@BETT, där de tre skandinaviska ländernas experter och myndigheter gemensamt med Horizon Report Scandinavia presenterar en rykande färsk trendspaning av utbildningsteknologi på 1-5 år sikt.

Väl mött!

 

 

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Publicerat i Sociala medier
One comment on “BETT 2015 med Datorn i Utbildningen
  1. Inigela Söderström skriver:

    Ha det så kul! Tur att någon bevakar för oss som inte har möjlighet att vara med. Kommer att följa det som händer med stort intresse.

Kommentera

andreas skog nätkärlek
Arkiv

