Skolutveckling med IT ger SM-guld i lärande!

tillsammans_mot_guld_20122_imgver_full-667Idag gör jag ett av mina mest spännande uppdrag i Guldstaden Skellefteå! 2013 gör Skellefteå verkligen själ för namnet i och med sin seger i ishockey-SM, men tänk om Skellefteå också blev känt för SM-Guld i lärande. Jag håller i en föreläsning, blandad med lokala exempel och en del överraskningar. Vill du kan du hänga med på direktsändning via Bambuser.

Vad krävs för att vinna SM-guld i lärande med hjälp av IT?

Jag tror att det krävs ett lagbygge, där alla ser målet i sikte och arbetar hårt utifrån sin speciella skicklighet. Men det behövs också att alla spelare i laget är vältränade och starka.

Idag får eleverna möta en ojämn nivå i skolan när det gäller att använda IT som ett stöd i lärandet. Detta har givetvis många orsaker, men nu tar vi i alla fall itu med kompetensutvecklingsbiten i Skellefteå. Under de närmaste åren kommer jag och mina kollegor på MediaCenter vara med och utbilda lärare både på grundskolan och gymnasiet om hur man kan använda allt ifrån lärplattform till Augumented reality för att arbeta med lärande.

Länkar till föreläsningen

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Publicerat i Digital kompetens
2 comments on “Skolutveckling med IT ger SM-guld i lärande!
  1. Sara skriver:

    Inspirerande föreläsning! Ser fram emot att se resultatet av samarbetet med UngHästen.

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

