Webbinarium med Elza Dunkels om Ungas säkerhet på nätet

Webbinarium – Den nya tidens föreläsning

Jag har under den senaste veckan deltagit i två olika seminarier som båda direktsändes via YouTube, s k Webbinarier. Och jag tycker att det fungerade helt strålande 🙂

I det första seminariet deltog jag i en Google Hangout via en egen webbkamera och kunde på så sätt interagera. Detta seminarium sändes från Uppsala och vi på region Västerbotten deltog i ett Social Media Club – event i Uppsala där Daniel Erkstam höll en interaktiv föreläsning på temat ”Mer givande presentationer med nya digitala verktyg” . Inspelningen av direktsändningen kan du hitta på YouTube.

Idag, nu, sitter jag och lyssnar på forskaren Elza Dunkels som på förekommen anledning föreläser om ”Ungas säkerhet på nätet”, live på YouTube från hennes eget hem. Det är enkelt att följa med, man kan föra anteckningar (eller blogga) under tiden. Och man kan se på sändningen i efterhand – som sagt strålande!

Elza Dunkels

Elza Dunkels

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with: , , ,
Publicerat i Unga och nätet
One comment on “Webbinarium med Elza Dunkels om Ungas säkerhet på nätet
  1. […] Webbinarium – Den nya tidens föreläsning Jag har under den senaste veckan deltagit i två olika seminarier som båda direktsändes via YouTube, s k Webbinarier. Och jag tycker att det fungerade helt s…  […]

Kommentera

andreas skog nätkärlek
Arkiv

