Roande och oroande ordmoln på mediehimlen

 

Förra veckan roade jag mig med att göra ordmoln med hjälp av adressen till tre väldigt olika webbtidningars förstasidor. Kan du avgöra vilken som är vilken?WordItOut-Word-cloud-169315 WordItOut-Word-cloud-169316 WordItOut-Word-cloud-169314

Jag tycker att ordmoln kan vara en intressant utgångspunkt för ett samtal i klassrummet, om värderingar och ords betydelse, och om sökmotoroptimering och annat viktigt i denna tid då mediekunnighet är en förutsättning för ett aktivt medborgarskap i samhällsutvecklingen.

Jag använde mig av Word It Out som fungerar bra även på paddan 🙂

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with: ,
Publicerat i Digital kompetens

Kommentera

andreas skog nätkärlek
Arkiv

