Mitt schema för BETT 2013

Nu åker jag snart till London för att delta i BETT-mässan! Och vad står på schemat?

Jag åker ner redan på lördag och kommer då att besöka en del sevärdheter privat, förhoppningsvis blir det tid för avkoppling längs Themsen och en tur med London eye. På tisdagen anländer den första gruppen resenärer från Västerbotten. Detta år har vi 64 resenärer från Västerbotten, Norrbotten, Jämtland och Västernorrland som följer med MediaCenter i Västerbotten till BETT.

Under onsdagen kommer vi att besöka New Line Learning Academy i samarbete med Microsoft, senare blir det ett jättemingel på kvällen tillsammans med 130 pedagoger från västkusten på vårt hotell.

På torsdag ska jag besöka mässan som detta år bytt lokal till östra London och Excel. Jag förväntar mig att det ska bli mer av en konferens om mindre av en mässa med nya möjligheter till samtal och workshops. Under fredagen kommer jag att delta i den nordiska workshop som datorn i utbildningen arrangerar tillsammans med Stephen Heppell. Kanske, kanske kommer jag också att lyssna till giganten inom området Sir Ken Robinson som i samarbete med LIN education ger en föreläsning klockan 16.00 nästa fredag.

Mycket spännande blir det och jag ska också försöka skaka liv i den blogg som jag stratade den allra första gången jag åket till London och BETT – http://londonbloggen.wordpress.com/ Häng med där så får du också läsa vad några av våra resenärer är med om!

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with:
Publicerat i Okategoriserat

Kommentera

andreas skog nätkärlek
Arkiv

