Om sociala medier i skolan i Dunkers kulturhus

Igår var jag i Helsingborg och föreläste om matematik och sociala medier

Sociala medier förde mig till Helsingborg via en föreläsning om matematik för Smartboard i Vilhemina, ett facebookinlägg från min kollega Tomas Svedgård, Kolla Källans retweet av den tweet som MediaCenters facebookkonto skickade ut till Twitter. På så sätt fick jag ett mail från matematikutvecklare Cecilia Winström, Holstagårdsskolan och när jag sedan träffat Karin Ollinen, IT-utvecklare Helsingborgs stad så kunde vi bestämma en gemensam dag om Matematik och IT.

Under förmiddagen föreläste jag om hur digitala lärresurser kan utveckla matematikundervisningen och det var mycket roligt att träffa matematikutvecklare och matematiklärare i Helsingborg. För att alla lätt skulle kunna följa mina länkar så publicerade jag fem (!) blogginlägg igår med länkar till de olika webbresurserna.

På eftermiddagen fick jag förmånen att tala på en lokal PIM-gala om digital kompetens och sociala medier i skolan. Det var mycket inspirerande att möta alla PIMmade lärare och jag hoppas att jag också i någon mån inspirerade dem till att våga stiga in i framtiden, eller samtiden!

Länkar till föreläsningen om sociala medier

Dunkers kulturhus

Dunkers kulturhus var ett fantastiskt bygge! Och de finns också i de sociala medierna förstås! Dunkers på Facebook och Twitter – förstås!

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with: , , , , ,
Publicerat i Digital kompetens, Matematik, Sociala medier

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

