Mitt program under BETT-mässan i London 2011

Om en vecka åker jag till London med MediaCenter, det blir tredje året i rad som jag får besöka BETT-mässan, världens största mässa om IT och lärande.

Samarbete i digitala lärmiljöer

2009 var jag projektledare för ett projekt som handlade om ”Samarbete i digitala lärmiljöer” och vi åkte som arbetslag från Midgårdsskolan i Umeå till BETT för att ta med oss lite inspiration i vårt arbete med IT i skolan. Den gången försökte jag blogga från resan, men internetuppkopplingens kvalitet på hotellet var rent pinsam så det var nästan omöjligt att uppdatera. Vi får väl se om det har hänt något på den fronten i år.

Vi tog också med oss fyra elever som också bloggade från resan och de var rent lyriska över London med alla dess möjligheter inom media, formgivning och Design. Min fotograferande kollegor gjorde ett kanonjobb och du kan se ett härligt bildspel från vår resa här.

2009 besökte vi Tate Modern och Designmuseet och eftersom jag kommer att ta med mig min fru på denna resa hoppas jag att det blir ett återbesök på dessa inspirerande platser. Jag längtar!

Onsdag

Onsdag är resdag och vi från MediaCenter tar med oss mer än 150 deltagare från Västerbotten, det är ju helt grymt!

Torsdag

Jag kommer att delta i ett spännande seminarium som hålls på Svenska Ambassaden i London och arrangeras av Föreningen Datorn i Utbildningen.

Torsdag kväll deltagare mingelafton med våra deltagare från Västerbotten, umeåbekante Jan Dackenberg från Svenska skolan i London och en Microsoftrepresentant.

Fredag

Frukostseminarium med Apple fram till 10.30 och sedan ut till mässan. Mässdagen avslutas förhoppningsvis med ett Teachmeet.

Lördag

En sväng ut till BETT och sedan vidare till marknad på Portabello road i Notting Hill

Söndag

Resdag för våra deltagare, men jag och frun besöker förhoppningsvis British Museum och Hillsong London.

Måndag och  Tisdag

Museer och mys!

Karta över ställen som jag kommer att försöka besöka

Blått är av mer personlig karaktär och rött handlar om jobbet!

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with: , ,
Publicerat i Personligt
One comment on “Mitt program under BETT-mässan i London 2011
  1. […] Läs också om mitt program för BETT-mässan 2011! […]

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

