IT-stöd i skolan – hur får man snurr i klassrummet?

Jag arbetar som IT-pedagog på MediaCenter i Västerbottens län och vi arbetar med att höja den digitala kompetensen i länet. Under vecka 44 är det traditionsenligt kompetensutvecklingsdagar och vi på MediaCenter har av Regionalt Utvecklingscentrum vid Umeå Universitet blivit tillfrågade om att skapa en kursdag kring hur man arbetar med IT i klassrummet – roligt!

Jag funderade lite och kom fram till att jag ville ”ge kunskap om och praktisk erfarenhet av hur man kan använda IT i klassrummet kopplat till sitt eget ämnesområde”. Jag kommer att ta upp digital kompetens, digitala lärresurser, bloggar och internet i skolan.

Läs mer och anmäl dig om du bor i Västerbotten.

Mina kollegor på MediaCenter kommer också att hålla i kurser omkring Alternativa verktyg för lärare i grundskolan i Umeå Kommun. Läs mer här och anmäl dig innan platserna tar slut!

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with: , , ,
Publicerat i Digital kompetens

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

