Digital turist

Digital turist i Skellefteå idag. Jag tänker inte på mig själv som en digital turist, jag facebookar och deltar på många olika digitala arenor. Jag har varit gymnasielärare i tolv år och jag har fyra barn, men ändå. Jag upptäcker när jag tar närkontakt med eleverna från Anderstorpsskolan att jag ändå inte helt förstår de fördelar och vinster som ungdomarna ser med att adda. levla och blogga. Men jag upptäcker också att ungdomarna inte riktigt förstår mitt perspektiv, vad betyder det att exponera sitt liv på nätet? Hur påverkar det vårt identitetsskapande när vi dagligen konsumerar bloggar med avklädda opererade kroppar, att vi satsar timmar per dag på onlinespel eller statusuppdateringar? Det är något jag funderar på, kanske är det så att ungdomar behöver turista hos oss vuxna ibland – också?

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Publicerat i Unga och nätet

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

