Äntligen dags att börja jobba!

När jag gick ut gymnasiet 1991 tryckte vi upp t-shirts med texten ”Att lida är att lära – Aisopos, Att lära är att lida – N3b”. Och även om mycket har förändrats sedan antiken och sedan 1991 så är dessa två påståenden ändå tänkvärda. Det är inte utan lidande som Blondinbella blivit en stor bloggare eller Björn Ferry en stor skidskytt.

Och nu har jag bestämt mig, efter otaliga starter ska detta bli en fortsättning, nu ska det bloggas – även om jag måste lida ;-). Det är inte säkert att denna bloggadress kommer att vara den som används för alltid, jag har inte heller bestämt mig för vilken ton som är den rätta, men det kommer att handla om Internet, barn, ungdomar, skola, pedagogik, trender, träning, sociala medier – helt enkelt det som intresserar mig. Jag har tänkt att testa att twittra också, och kanske blir det en del mer personliga inlägg på min egen webbplats. Det blir säkerligen en dubbelposter också, jag lägger ibland inlägg på Aperget, Lunar och MediaCenter. Häng med på resan – kanske blir det en del lärande på köpet!

Jag är fyrabarnsfar, lärare och IT-pedagog.

Tagged with: , ,
Publicerat i Personligt

Kommentera

andreas skog nätkärlek

andreas skog nätkärlek

Arkiv

